אתרים
אינדקס אתרים - אינדקס אתרים ישראלי לפי נושאים.
אודות אתר צור קשר אתרים מומלצים קידום אתרים   פרסום אתרים

פרסומת
 
 
הוסף מאמר
תאריך: 25-11-2009 שם הכותב:flowpilatestudio@gmail.com flow -pilates שם המאמר:תרגיל בטן קלאסי, טעויות נפוצות
בחדרי הכושר ובשיעורי עיצוב הגוף נהוג לראות את תרגיל הבטן הקלאסי: כפיפות בטן, המתאמן שוכב על גבו, ידיו משולבות מאחורי הראש והביצוע עצמו הוא ניתוק הראש מהקרקע וחזרה. תרגיל זה מבוצע מספר חזרות רב על מנת שהמתאמן ירגיש את בטנו. לתרגיל תמים זה מספר טעיות נפוצות אשר עלולות לגרום בהמשך לנזק מצטבר. הטעות הראשונה הינה טווח תנועה גדול בעליה. פעולת שרירי הבטן מתרחשת בטווח של 30 מעלות. בעת כפיפת עמוד שדרה מעבר לטווח זה ציר התנועה עובר למפרק הירך, לכן יש לבצע כפיפות אלו עד טווח של 30 מעלות, שכן זהו טווח המשקף את היכולת של עמוד השדרה.
טעות נפוצה היא מצב הצוואר בתנועה זו: רבים הם המתאמנים אשר מושכים ומכופפים את הראש בעת ביצוע כפיפות בטן. טעות זו גורמת לשכמות ולכתפיים לעלות ובסופו של דבר נוצר עומס בעורף ובטרפזים העליונים. נכון לבצע זאת על ידי הכנה נכונה בטרם ביצוע התרגיל על ידי הורדת השכמות והכתפיים והרמת הראש כאשר הוא נח על הידיים כמו "כדור בתוך סל".
הטעות הנפוצה האחרונה שניגע בה קשורה במצב הטבור בעת ביצוע התרגיל. האם כאשר מבצע המתאמן את התרגיל הבטן "קופצת" החוצה? דבר זה מתרחש כאשר השריר השטחי של הבטן, הישר בטני, עובד בלעדית ללא שיתוף השרירי הרוחבי של הבטן. בטרם ביצוע התרגיל יש להקפיד על הכנסת בטן מודעת יחד עם כיווץ שרירי קרקעית האגן. ביצוע נכון כזה ימנע את הלחץ כלפי מטה לשרירי רצפת האגן ובעקבותיו צניחה של שרירים אלו, ובנוסף תתרחש בעזרת השריר הרוחבי בקרה לתנועת עמוד שדרה מותני החשוף לא מעט לפגיעות וכאבים.
לסיכום: ביצוע נכון וחשיבה תנועתית תוך כדי ביצוע התרגיל הזה ותרגילים נוספים אחרים מונע מכאובים אשר נגרמים מביצוע שגוי. בהצלחה! בת שבע שרם, תואר שני, מאמנת מוסמכת, www.flow-pilates.com.

כותב המאמר מנהל אתר : flowpilatestudio@gmail.com flow -pilates

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של מנהל האתר הרשום באינדקס ודעתו של הכותב בלבד

אינדקס אתרים כל הזכויות שמורות © 2007