אינדקס אתרים אינדקס אתרים - אינדקס אתרים ישראלי לפי נושאים
אודות אתר צור קשר אתרים מומלצים קידום אתרים   פרסום אתרים

אינדקס אתרים  >  מדריך אתרים  >  אתר טיפול קצר מועד ממוקד בשרון אורית ברטל Msc. פסיכותרפיסטית מוסמכת

אתר אינטרנט צור קשר התמחות אתר טיפול קצר מועד ממוקד בשרון אורית ברטל Msc. פסיכותרפיסטית מוסמכת

אתר טיפול קצר מועד ממוקד בשרון אורית ברטל Msc. פסיכותרפיסטית מוסמכת , תחומי התמחות


תחומי התמחות:


דיכאון: דיכאון מתבטא בירידה חדה במצב הרוח ושקיעה בתוך עצבות וייאוש, אשר מגיעים לנקודה המשבשת את התפקוד החברתי היומיומי של האדם. במהלך הטיפול יבחן המטופל מחדש תפישות העצמי והעולם, יכיר את כוחותיו וערכו, וילמד דרך התנסות אישית מהן דרכי ההתמודדות המעצימות אותו. דיכאון מטופל ביעילות בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית.

הפרעות חרדה ופוביות: הפרעות חרדה מביאות תחושת דאגה עזה ומתח מפני גורמים מציאותיים או דמיוניים המאיימים על האדם. תסמיני החרדה הם נפשיים ו/או גופניים, ופוגמים בתפקוד יום יומי תקין. חרדות ההופכות לכרוניות נקראות פוביות ועלולות ללוות את האדם במשך תקופה ארוכה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי המעמת את המטופל עם האיום באופן מבוקר, מסייע במיתון החרדה לעיתים עד כדי היעלמותה.

הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) Obsessive-Compulsive Disorder, מתאפיינת במחשבות טורדניות ובביצוע פעולות חוזרות בצורה כפייתית. הפעולות החוזרות מפחיתות את החרדה, אולם לזמן קצר בלבד והן גורמות סבל וטרחה כשלעצמן. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מתבצעת פעולת חשיפה מבוקרת הממתנת את ההתנהגות ומאפשרת חזרה לחיים רגילים. הצלחת הטיפול הוכחה גם במקרים קיצוניים וקשים.

הפרעות אכילה אנורקסיה ובולמיה: הפרעת אכילה היא הפרעה נפשית המתבטאת באכילה בלתי-סדירה הגורמת לנזקים גופניים, לעתים מסכני חיים.הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הוכח כיעיל יותר משיטות טיפול אחרות בהפרעות אלה.

מצבי פוסט טראומהׁ(PTSD): הפרעת דחק פוסט-טראומטית היא הפרעת חרדה המתפתחת לאחר חוויית אירוע טראומטי כגון תאונה, פיגוע או מצב מאיים חיים. הגדרת האירוע הטראומטי עשויה לנוע מאיום קיומי ועד לעדות למצב שנתפש כמאיים מאד. בטיפול נחשפים בהדרגה למקור הפחד ולומדים לנטרל אותו ולחזור לחיים תקינים.

טיפול בחולי סכיזופרניה: סכיזופרניה היא הנפוצה והקשה במחלות הנפש. הסיוע לחולה כולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדות, ויסות רגשי, הדרכת תקשורת בין אישית, שיפור כישורי חיים, בשילוב המשפחה והקהילה על מנת לשפר את התפקוד היום יומי ואת איכות החיים.

טיפול משפחתי וזוגי

טיפול במשברים בתוך המשפחה, איתור מוקדי הקונפליקט, יצירת הסכמים חדשים, דגש על קשיי תקשורת בין אישית, והתמודדות עם מצבי לחץ. מינוף לצמיחה מתוך המשבר.
בגידות של בני זוג, שיקום הקשר וצמיחה מתוך המשבר.
הדרכת הורים וטיפול בילדים ומתבגרים בשיטת אדלר. חיזוק הקשר ההורי-ילדי, חינוך הילד לגבולות ולעצמאות, העצמת הסמכות ההורית ומניעת ופתרון קונפליקטים.
טיפול משפחתי ופרטני בילדים עם קשיים רגשיים, חברתיים והפרעות התנהגותיות בבית, בבית הספר ובסביבתם הקרובה.
טיפול משפחתי ופרטני במשברי גיל ההתבגרות.

 תמונת אתר טיפול קצר מועד ממוקד בשרון אורית ברטל Msc. פסיכותרפיסטית מוסמכת

 


אינדקס אתרים כל הזכויות שמורות © 2007